BLD се довери на Мнемоника за ИТ поддръжката на ресурсите си

Компанията използва и център за киберзащита SOC

BLD е строително-инвестиционна компания, позната със знаковите си сгради, за които е отличена с многобройни национални и международни награди. През последните повече от 15 години е създала над 1 500 нови домове. Част е от AG Capital – най-големият холдинг за недвижими имоти в България с повече от 25 години опит.

Наскоро компанията довери ИТ поддръжката на ресурсите си на Мнемоника, българска компания с почти 15-годишна история и с фокус върху киберсигурността. Повече за това разказват Десислава Нешева, ИТ мениджър, и Йордан Ангелов, финансов директор в BLD.

Обхват на проекта

Обхватът на проекта включва ИТ поддръжка на ресурсите на BLD – системна администрация, виртуални сървъри, компютри (над 40 с тенденция да се увеличат), включително оборудването в конферентните зали, мобилни устройства и други. Стартира за една година, като се планира да продължи дългосрочно.

„Причините да започнем този проект са две: първата е, че бихме искали да развиваме и надграждаме опита на колегите ни, които дълги години се занимават с това. В допълнение, имаме дългосрочни отношения с Мнемоника и вярваме в тяхната експертиза, доказана с времето в процеса на съвместната ни работа. Решихме да им се доверим, те поддържат сървърите ни вече над 10 год. Накратко – в началото основна бе поддръжката на виртуалните сървъри, сега вече е изнесена и крайната поддръжка към тях,“ разказва Йордан Ангелов, финансов директор в BLD.

Необходимостта от внедряването на решението

От BLD споделят, че с изнасянето на ИТ поддръжката екипът им има възможност да се фокусира върху основната си дейност, докато в същото време са спокойни, че всички устройства работят оптимално и са надеждно защитени. Голямо удобство е, че не са зависими от един човек и могат да разчитат на цял екип от хора, който да реагира по всяко време (24х7).

Друго предимство е, че се осъществява постоянен мониторинг на услугите. Внедрена е и тикетинг система, която ще бъде и надградена в бъдеще. Контактът е основно онлайн през нея. Всеки компютър има внедрен агент и може да се реагира своевременно и в много кратки срокове. „По този начин не се налага физическо присъствие в офиса, скъсява се и времето за реакция. Това е много удобно, особено сега, когато работната среда е хибридна и много по-динамична. Обратната връзка от колегите е много положителна, запитванията се обработват много бързо – няма нерешен проблем (тикет) в рамките на ½ – 1 час“, казва ИТ мениджърът на BLD Десислава Нешева.

Фактори за избора на Мнемоника като партньор

„С екипа на Мнемоника работим повече от 10 години. Те са много надежден и коректен партньор, реагират бързо и адекватно по всяко време (и извън работните часове). Необходимо ни е да имаме партньор, който да може да реагира своевременно. Можем да разчитаме на целия екип на Мнемоника и на всички нива, а не на отделен акаунт мениджър. Спокойни сме, че какъвто и да е проблемът, може да се ескалира и бързо да се намери решение. Партньорството ни носи висока добавена стойност“, разказва Йордан Ангелов.

„N-Able като продукт ни бе препоръчан от екипа на Мнемоника като най-подходящо решение за отдалечена поддръжка и дистанционно обслужване. Ние им се доверихме напълно и всичко работи успешно – и като технология, и като процес на съвместна работа. Виждат се хардуерните спецификации, внедрения софтуер и както вече споменахме, могат да обслужват всеки лаптоп и настолен компютър дистанционно“, допълва Десислава Нешева.

От Мнемоника допълват, че при необходимост могат да обновяват операционната система, като ъпдейтите се одобряват дистанционно. Ако се изисква рестарт на компютъра, то тогава времето се задава по график. Допуска се и рестарт „веднага“, като потребителят бива предупреден, за да съхрани текущите документи. По същия начин могат да забраняват „лошите“ ъпдейти, ако е установено, че даден ъпдейт нарушава работата на система.

N-Able позволява да се извършват редица проверки за текущото състояние на софтуера/хардуера, като например дали антивирусната програма е обновена с последните дефиниции, ниво на използваните ресурси – като RAM памет, дисково пространство и т.н.

Реализация на проекта и потенциал за развитие

След като решението е взето, самата реализация на проекта протича много бързо – само за около седмица – две. Инсталират се агентите, пуска се тикетинг системата и следва обучение на колегите в BLD. Към момента обратната връзка е много добра и установените процеси работят безпроблемно. Това е и един от основните фактори да се обмисля разширяване на проекта.

Десислава Нешева уточнява, че вече е създаден план за надграждане на доста нови услуги в BLD. Основната цел е внедряване на цялостна ИТ система и оптимизиране дейността и основната работа на екипа на BLD. Планира се преминаване към Azure, OneDrive, внедряване на активна директория с управление на правата на потребителите. Проектът ще се надгражда, като основен фокус ще бъде поставен и върху инструментите за колаборация (Teams) и възможността в реално време няколко човека да работят върху един и същи документ.

Йордан Ангелов разказва, че започват с поддръжката на работните станции, като целта им е да използват експертизата на Мнемоника за внедряване на нови продукти и изграждане на повече възможности за взаимодействие и работа в екип вътре в компанията. Планира се и прехвърляне на локални сървъри към  облачна среда. „Изграждането на файлов сървър, който не е локален, а е в облака и позволява работа с документите отвсякъде е важно нещо за нас, което искаме да постигнем в рамките на 3-6 месеца,“ казва той.

Фокус върху киберсигурността

За BLD в важно да е компания, която в максимална степен се възползва от възможностите на информационните системи, оптимизира и автоматизира дейността си, като в същото време данните и устройствата са надеждно защитени. Екипът на BLD разчита на Мнемоника и за мониторинг на мрежата от гледна точка на киберсигурност и защита. От повече от година използват решението за киберсигурност SOC. Наблюдават се сървърите с цел максимално ранно предотвратяване за нежелана намеса и атаки срещу тях и се предприемат своевременни действия.

Digitalk.bg – линк

TechNews – линк

Publics.bg – линк

Stroi Media.bg – линк

Project Media.bg – линк